3. etapa expedice po Africe – Ghana, Togo, Benin – listopad 2017

3. etapa expedice po Africe – Ghana, Togo, Benin – listopad 2017

na tuto expedici s námi jeli 2 profesionální kameramani a měl by s této etapy vzniknout několikadílný dokumentární film.

Upoutávka na film  a fotografie zde

Účastníci expedice

Josef Říha
Podnikatel a zároveň  organizátor této akce, který se ve volném čase věnuje cestování po celém světě . Zaměřuje se především na místa málo dotčená západní civilizací nebo takové, které se rychle mění. Má za sebou spousty výstupů na vrcholy hor, např.  výstup na Kilimanžáro, Matterhorn, nebo Mont Blanc a přes zimu se věnuje freeskiingu. Jeho aktuálním projektem je etapová expedice autem napříč Afrikou od severu k jihu mimo hlavní cesty a se zaměřením na domorodá etnika a kulturu.

Pavel Gotz
Společně s Josefem procestovali Filipíny, Barmu, Panamu a Kolumbii. Byl členem výpravy již na cestě ze Senegalu do Ghany a v týmu má pozici hlavního mechanika.

Tomáš Koucký
Absolvent Filmové Akademie Miroslava Ondříčka (FAMO) – katedra kamery . Od roku 2012 kameraman reklamních spotů např. pro Scott, Hannah, RockPoint, Red Bull, Škoda, Intersport, Ogilvy Agency, CK Fisher, Tesco a další). Jeho dokument o Evě Samkové získal ocenění na festivalu MFOF 2016 – Zvláštní cena magistrátu Hlavního města Prahy za režii. V roce 2016 byl kameramanem televizní reality show na opuštěném ostrově na Filipínách.

Vít Hašek
Absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně – Atelier reklamní fotografie. V současné době se věnuje produkci vlastních krátkých dokumentárních filmů a je autorem několika fotografických knih. Absolvoval půlroční stáž na Yasar University v Turecku a roční stáž na ISI University v Indonésii. Má praxi z působení v reklamní agentuře Zoom v Salzburgu.

Koncept

Dokumentární film bude sledovat expedici po Africe a to se zahrnutím týmu, který bude danou expedici natáčet. Jejich účast bude v průběhu celého dokumentu přiznaná, což mu dodá dojem zážitků z první ruky – pro diváky bude snadné ztotožnit se právě s týmem dokumentaristů, kteří nejsou tak zkušení cestovatelé. Takový úhel pohledu zachytí tým v situacích, které pro ně nejsou obvyklé a postaví je do kontrastu s cestovateli, kteří jsou na podobné situace zvyklí. Podobné kontrasty poskytují dostatek kvalitního doprovodného materiálu pro dokument. Zároveň není možné u tak malé expedice počítat s kompletním oddělením cestovatelů a dokumentaristů, protože by takový přístup ani neodpovídal realitě.

Klíčovým prvkem tedy bude ztotožnění diváka s dokumentaristy, kontrast proti zkušeným cestovatelům a následná možnost vzniku vtipných situací z toho vycházejících.

Obsah

Obsahově bude dokument na rozhraní mezi expedicí (zaměřením na expedici a výpravu samotnou) a klasickým dokumentem (zaznamenáváním přírodního a kulturního bohatství regionu). Poměr těchto materiálů bude záviset na získaném obsahu, ale v ideálním případě by šlo o průřez celou cestou a zachycení všech jejích aspektů. Nosným prvkem by bylo zachycení expedice s vloženými „minidokumenty“ vždy na dané téma / oblast / kulturu. Doplňujícím a zároveň spojovacím prvkem by pak byly komentáře jednotlivých účastníků formou rozhovorů. To by poskytlo prostor pro názory jednotlivých aktérů místo užití voiceoveru (hlasu vypravěče) nebo násilného vkládání do základního dokumentu (navíc s nutností natáčení na místě v omezených podmínkách). Když půjde zároveň o rozhovory natáčené až po ukončení expedice, budou mít komentáře potřebný odstup.

Základním tělem dokumentu bude zachycení expedice, útrap i krás samotného cestování, doplněné komentáři každého z aktérů, nabídnutí více úhlů pohledu na stejné zážitky.

Výstup

Chceme využít výhody současné audiovizuální techniky, která umožňuje být čím dál víc mobilní a při tom odolná dosahující výborné zvukové i obrazové kvality. Díky předešlé zkušenosti budeme natáčet technikou Panasonic či Canon. Jelikož chceme celou expedici natáčet ze dvou kamer, budeme schopni obratně, autenticky zaznamenávat a komponovat tamější situace. Dokumentární záznam doplníme o nádherné záběry fauny a flóry. Určitě se chceme oproti jiným dobrodružným dokumentům či pořadům víc zaměřovat na vizuální stránku díla a proto s sebou vezeme mimo jiné dron DJI Mavic Pro, gyroskopický stabilizátor, handheld a samozřejmě kvalitní objektivy. Veškerou výbavu koncipujeme, tak aby tamější podmínky vydržela a byla dostatečně efektivní – dobíjena přímo z automobilu. Chceme tedy míchat mezi sebou dokumentární situace s filmově vizuálními sekvencemi tamější přírody a kultury. Pro zajímavé záběry ze tmy s sebou bereme světlocitlivou kameru Sony A7s, spolu s mini ledpanely.

Uvědomujeme si důležitost zvukové části filmu, a proto se vybavíme ruchovými směrovými mikrofony, mikroporty, rekordérem, tak abychom mohli v postprodukci docílit nejenom vizuální ale i poslechové kvality.

Natočený materiál obohatíme hravou 2D animací kreslené mapy, kde budou vyznačena právě nezprofanované oblasti Afriky, které navštívíme.

Fotky a videa z cesty naleznete zde – >